Odpowiednie dawkowanie cynku

Cynk najlepiej przyswajalny dla naszego organizmu można odnaleźć w składnikach dobrze zbilansowanej diety, jak i w formie tabletek. Pełni od niepodważalnie bardzo ważną rolę dla naszego całego organizmu, dlatego też jego obecność można zaobserwować we wszystkich naszych narządach, tkankach oraz płynach w ustroju. Jako minerał, pod względem ilości, zajmuje on drugie miejsce w naszym ciele, zaraz po żelazie. Czy można go zatem przedawkować? Oczywiście, że tak. Poniżej dowiesz się, jakie są tego objawy. 

Cynk – objawy przedawkowania

Cynk jako suplement nie jest jedyną substancją, którą można przedawkować. Dlatego tak ważne jest czytanie ulotek i słuchanie opinii lekarzy oraz dietetyków. Na dawkowanie wszystkiego należy zwracać uwagę, a w tym i na witaminy K2, B3, D3, B12, K2 MK7, jak i selen, l karnitynę, chrom w tabletkach, mangan, czy też glutation. Wszystko należy stosować z rozwagą, aby czerpać z tego korzyści. Głównymi objawami przedawkowania cynku są przede wszystkim bóle brzucha i związane z nimi nudności. Można narzekać również na biegunkę, niestrawność oraz charakterystyczny metaliczny posmak w buzi, który powinien nas już zaalarmować o tym, że coś jest nie tak. Osoba, która nadużyła tego minerału, może również zauważyć zmęczenie, zawroty głowy, czy też wzmożone pocenie.  A tego wszystkiego można uniknąć w łatwy sposób, stosując się do ustalonych dawek oraz zaleceń, gdyż prawidłowo zażywany przyswajalny cynk nie jest szkodliwy. 

O czym nie można zapominać? 

W odpowiednich dawkach cynk najlepiej przyswajalny jest wraz ze spożywanym pokarmem, jak i w formie tabletek. Wpływa on bardzo korzystnie na nasz układ odpornościowy oraz zmysły i wszystkie narządy. Lista jego nieocenionych właściwości jest długa i nie da się przejść koło niej obojętnie. Dlatego też warto jest zadbać o odpowiedni poziom tego pierwiastka w naszym organizmie.