Cynk – z czym łączyć, a czego unikać

Cynk to niepodważalnie bardzo ważny pierwiastek w naszym organizmie, który wspiera wiele tkanek, zmysłów, a nawet odgrywa kluczową rolę, jeżeli chodzi o naszą odporność. Dlatego tak ważne jest, aby był on jak najlepiej przez nas wchłaniany. Cynk najlepiej przyswajalny jest z konkretnymi produktami, o których dowiesz się z niniejszego wpisu. 

Cynk najlepiej przyswajalny – z czym łączyć 

Wszystkie suplementy, aby w dużych ilościach przedostawały się do naszego organizmu, muszą być połączone z odpowiednią dietą. Dotyczy to zarazem cynku, jak i między innymi witaminy K2, B3, D3, C, B12, K2 MK7, a nawet selenu, chromu w tabletkach, czy też glutationu. Cynk najlepiej przyswajalny w naszym organizmie jest wtedy, gdy spożywamy wraz z nim białko zawarte w mięsie (warzywa niestety nie sprzyjają wchłanianiu się tego pierwiastka). Warto jest go również łączyć z różnego typu kiszonkami. Badania potwierdziły, że wtedy nasz organizm jest w stanie wchłonąć go nawet do 80% więcej. 

Gdzie znajduje się dobrze przyswajalny cynk

Cynk najlepiej przyswajalny dla naszego organizmu możemy spożywać w formie tabletek, które zawierają między innymi chelat cynku (to dzięki niemu suplement ma wysoką przyswajalność), bądź też odpowiednio dobranej diecie, w której nie może zabraknąć takich składników jak: jagnięcina, owoce morza, wołowina, produkty pełnoziarniste, nasiona słonecznika oraz dyni, cebula wraz z czosnkiem. Zbilansowane porcje i wysokiej jakości składniki to podstawa zdrowego funkcjonowania organizmu. Jeżeli zauważamy, że dostarczane przez nie właściwości nam nie wystarczają, wtedy warto zdecydować się na wspomagające suplementy, a w tym chociażby na witaminę B complex, l karnitynę, kwas alfa liponowy, koenzym Q10, czy też suplement manganu.