Cynk – jak nie ograniczać jego przyswajalności?

Cynk to niepodważalnie pierwiastek, który na co dzień bardzo wspomaga ludzki organizm. Nie tylko znacznie wspiera on naszą odporność, ale i wspomaga prawidłowy rozwój, dba o wzrok, dobrze oddziałuje na różne zmysły i polepsza koncentrację. Nic więc dziwnego, że chcemy, by cynk był jak najlepiej przyswajalny. Czego zatem powinniśmy unikać, by bez problemu przedostawał się on do naszego organizmu? Tego dowiesz się z niniejszego wpisu.

Zażywasz cynk? Nie łącz z nim tego 

Wszystko co spożywamy ma wpływ na to, jak dane substancje zostaną wchłonięte do naszego organizmu. Cynk najlepiej przyswajalny jest z białkami zawartymi w mięsie, natomiast warzywa już nie służą jego przedostawaniu się do naszego organizmu. Posiadają one tak zwane fityniany i to właśnie one hamują wchłanianie się cynku. Tak samo niekorzystnie działa herbata oraz kawa, w skład których wchodzą związki taniny. Jeżeli zatem zdecydujesz się na spożywanie najlepiej przyswajalnego cynku w formie tabletek, odczekaj trochę, nim po nie sięgniesz. To samo dotyczy innych witamin i suplementów, na przykład: witaminy B complex, Witaminy K2, B3, D3, C, B12, K2 MK7, czy też selenu, l karnityny, kwasu alfa liponowego, glutationu i innych. Chcąc je spożywać najpierw warto dowiedzieć się o nich podstawowych informacji, dzięki którym będzie wiadomo, jak polepszyć ich oddziaływanie na nasz organizm. 

Wszystkie substancje mają znaczenie w naszym organizmie 

Jeżeli chcemy zadbać o dobrą kondycję naszego organizmu warto jest go poznać i przybliżyć sobie jego potrzeby. Tak samo jest z różnymi schorzeniami. Jeśli chcemy się z czymś uporać, w pierwszej kolejności musimy poznać źródło problemu i rozłożyć je na czynniki pierwsze. Szczególną uwagę zwraca na to medycyna mitochondrialna, proponująca różnego typu terapie, w których używa się substancji mitochondrialnych.